יתרונות אימון ספינינג

אימון ספינינג הוא שיטה מצוינת לשרוף קלוריות ולהקל על לחץ. האימון כרוך בהפעלת אופניים נייחים, המאופיינים ברמות מתח שונות, ומציגים מעקב אחר התקדמות המתרגל, לשם השגת מוטיבציה להמשיך ולהשיג את מטרות הכושר. אימון ספינינג נושא יתרונות רבים.

שריפת קלוריות. אימון ספינינג של 45 דקות, מאפשר למתרגל לשרוף כחמש מאות קלוריות, שזוהי כמות עצומה בהשוואה לסוגי אימון אחרים. יחד עם זאת, כמות שריפת הקלוריות תלויה בעוצמת האימון. יש להתאים את האופניים בהתאם לעוצמה המבוקשת.

בניית טווח שרירים. האימון מסייע לבניית טונוס שרירים. הוא מתמקד בשרירי הליבה, כמו גם בישבן ובירכיים. ניתן להגדיל ולהקטין את מתח האופניים, בדומה לרכיבה במעלה ובמורד גבעה. הדיווש מפעיל את הירכיים, השוקיים והבטן. דיווש מהיר יותר מוביל לשריפת שומן, ודיווש איטי יותר, עם מתח גבוה, מפעיל את השרירים.

סיבולת אירובית מוגברת. שיעורי ספינינג בונים סיבולת לב ריאה מוגברת. פעולה זו יעילה במיוחד לאנשים חלשים המתחילים להתנשף לאחר מאמץ כגון טיפוס במדרגות. אימון זה מומלץ אף לאנשים הסובלים מדלקת פרקים.

הקלה על לחץ. כל סוג של פעילות גופנית ידוע ביכולתו להקל על לחץ. יחד עם זאת, שיעור ספינינג נחשב למשכך מתח יעיל יותר מרוב סוגי הפעילות הגופנית, זאת בשל העובדה שמהלך האימון אינטנסיבי, כמו גם מאפשר לפגוש אנשים וליצור קשרים חברתיים. השיעורים מנוהלים על ידי מדריך המניע את המתאמנים לאורך כל האימון, והתרגול מלווה במוסיקה ההופכת את התרגול למהנה יותר.

סיכונים מופחתים לפגיעה. ריצה עשויה להיות כרוכה בסיכון גבוה לפגיעה. שיעור ספיניג הוא בעל סיכונים מופחתים יותר לפציעות. יחד עם זאת, מומלץ לתרגל מתיחות לפני השיעור, על מנת להימנע ממתיחת שרירים.

קצב מתכוונן. האופניים הנייחים מתכווננים לעוצמות מתח שונות, אותן ניתן לשנות במהלך השיעור. המאמן יכול לציין מתי לשנות את המתח, או שניתן להתאימו בהתאם ליכולות האישיות ומטרות הכושר.

 

מאמרים נוספים על יתרונות הפעילות הגופנית

יתרונות חברתיים ורגשיים של פעילות גופנית

פילאטיס לשרירי רצפת האגן

דיקור סיני להקלת מתח וחרדה