לחץ בעבודה

בעוד שלחץ מתון במקום העבודה הוא נורמאלי, לחץ מופרז עלול לפגום ביעילות ולהשפיע באופן פיסי ונפשי על הבריאות. היכולת להתמודד עם הלחץ יכולה להוות את ההבדל בין הצלחה לכישלון. אדם אינו יכול לשלוט בכל דבר בסביבת העבודה שלו, אך אין פירוש הדבר שעליו להיות חסר אונים, גם כשהוא חווה מצב קשה.

מציאת שיטות להתמודדות עם הלחץ אין פירושה לבצע שינויים עצומים או לחשוב מחדש על שאיפות קריירה, אלא להתמקד בדבר אחד עליו קיימת שליטה מתמדת. האישיות.

התמודדות עם לחץ בעבודה

לעובדים בכל מקום, בעיות כלכליות עלולות להתבטא בעליות ומורדות רגשיות. המילים "פיטורין" ו"קיצוצים בתקציב" עלולים לגרום לפחד, חוסר ודאות ורמות מוגברות יותר של לחץ. לכן בתקופות משבר כלכלי, חשוב ללמוד שיטות חדשות וטובות יותר להתמודדות עם לחץ.

התחושות מדבקות, ולמתח יש השפעה על איכות המגעים החברתיים עם עובדים אחרים. ככל שאדם מתמודד טוב יותר עם המתח, ככל שהוא משפיע באופן חיובי יותר על הסובבים אותו, כך משפיע הלחץ פחות עליו ועל סביבתו.

כשאדם מרגיש מאוים במקום העבודה שלו, הוא מאבד את האמון ועלול להתנהג בעצמאות או לבודד את עצמו מאחרים. מצב זה עלול לגרום לו להיות פחות יצרני ופחות יעיל בעבודתו, כך שבפני הממונים עליו, ביצועיו נראים פחות מתגמלים. התעלמות מסימני האזהרה של לחץ בעבודה, עלולה להוביל לבעיות גדולות יותר, ולהתבטא בבעיות בריאותיות פיסיות ונפשיות.

הפחתת הלחץ בעבודה

כשהלחץ מפריע ליכולת לתפקד היטב בעבודה, לנהל את החיים האישיים או שהוא משפיע לרעה על הבריאות, זה הזמן לפעול. יש להתחיל באמצעות מתן תשומת לב לבריאות הפיסית והנפשית. ככל שאדם מטפל טוב יותר בעצמו, כך הוא חזק ועמיד יותר בפני לחץ. הוא מרגיש טוב ומסוגל להתמודד עם לחץ בעבודה מבלי להיות המום.

טיפול עצמי יכול להתבטא אפילו בדברים קטנים המרוממים את מצב הרוח, מגבירים את האנרגיה וגורמים להשבת תחושת השליטה העצמית. מומלץ לבצע בחירות חיוביות יותר בסגנון החיים, כך שעד מהרה ניתן יהיה להבחין בירידה ברמות המתח, הן בבית והן במקום העבודה.

תנועה. למרות שנדמה כי הדבר האחרון אותו מתחשק לעשות הוא להקפיד על פעילות גופנית סדירה, אימון של פעילות אירובית מגביר את קצב הלב, גורם להזעה, ונחשב כשיטה יעילה ביותר לשיפור מצב הרוח, הגברת האנרגיה, חידוד המיקוד והרגעת הנפש והגוף. יש להקפיד לפחות על חצי שעה של פעילות במרבית ימות השבוע.

תזונה נכונה. רמות סוכר נמוכת בדם עלולות לגרום לתחושות חרדה ועצבנות, ואכילה מוגברת עשויה לגרום לתחושת נמנום. אכילה בריאה מסייעת לאדם לעבור ימי עבודה מלחיצים. באמצעות אכילת ארוחות קטנות אך תכופות, ניתן לסייע לגוף לשמור על רמה תקינה של סוכר בדם, לשמור על האנרגיה, להישאר ממוקד ולהימנע משינויים במצב הרוח.

שתייה מתונה של אלכוהול והימנעות מניקוטין. אלכוהול מפחית באופן זמני את החרדה והדאגה, אך שתייה מופרזת עלולה להגביר יותר את החרדה, כשהשפעות המשקה מתפוגגות. שתייה להקלת לחץ בעבודה עלולה אף להוביל להתמכרות לאלכוהול. כך גם לגבי עישון. כשאדם חש לחוץ והמום, ניקוטין נראה אולי מרגיע, אך למעשה פועל באופן של ממריץ רב עוצמה, המוביל לרמות גבוהות יותר של חרדה.

שינה מספקת. דאגה עלולה לגרום לנדודי שינה, אך מחסור בשינה עלול לגרום לתחושות מוגברות של פגיעות ולחץ. כשאדם נח היטב, קל לו בהרבה לשמור על האיזון הרגשי, שהוא גורם מרכזי בהתמודדות עם לחץ במקום העבודה. מומלץ לשפר את איכות השינה באמצעות הקפדה על לוח זמנים הכולל שמונה שעות שינה מידי לילה.

 

מאמרים נוספים על לחץ בעבודה:

כיצד להגביר את היעילות והתפוקה בעבודה

השיטה המהירה יותר למצוא לקוחות חדשים

דיקור סיני להקלת מתח וחרדה

 

צילום באדיבות osphere, אתר FreeDigitalPhotos